Ny blogg som omhandler også annen fisk..

onsdag 24. november 2010

Høstens jakt

Blitt en del jakt i høst, mest elgjakt men også noe rådyrjakt. Var heldig i år, blei en oksekalv på hele 86kilo slaktevekt.. Var skikkelig artig gitt, for sneik på ku med to kalver i nesten en time før jeg kom på skuddhold på de. Deilig følelse når dyret detter rakt i bakken etter skuddet gitt!






Ikke blitt noe rådyr hjemme enda, men var med hos en kompis på lørdag. Etter 10 minutter kom det to dyr, så skjøt den på minste, en halvannenårs geit. Mens jeg satt og tok bilde av den kom det jaggu en til. Voksen geit, men ventet i ca 2-3 min og så ingen killinger så skjøt. Død i skuddet den og.. Ikke veldig heldig og skyte i geit men... Ga litt bismak, for hadde visst sendt killingene foran før jeg kom på post.. Får håpe de klarer seg...


Blir litt mer rådyrjakt hjemme utover, ellers venter jeg på isen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar