Ny blogg som omhandler også annen fisk..

lørdag 21. august 2010

Sommerens fiske

Det har blitt en del fiske i sommer, selv om ikke siden er oppdateret siden mai...

Grunnen er rett og slett at jeg har drevet med feltarbeid til masteren min om asp,laue, sik og krøkle i Øyeren samtidig som jeg har fisket en del... Men her er altså noen bilder av noen av fiskene som er tatt i sommer. Det har blitt mest trolling for min del, mest etter gjedde, men også noen turer etter laksen/ørreten. Ingen store gjedder har kjent på håvmaskene mine, men har da fått håve to tikiloser for Syver og Holtan .....


Lennart og jeg tok noen turer til Tærris i juli, med fire fisk over to som resultat. Den største var ny klubbrekord, med en vekt på 2820g.


Det blei noen flotte ørreter og laks mellom 4-5 kilo i juli også:




Årets stamfiske var bare en skygge av fjorårets, med ingen over to for min del. Lennart fikk flere fine, med største på 2720g.


Vi kommer sterkere tilbake nå utover høsten! Lennart har allerede noen store fisker å melde om, for han var i Rainbow til i dag....Mer kommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar